تعمیر سقف قدیمی و آسیب دیده ممکن است هزینه و تلاش زیادی داشته باشد. در چنین حالتی ممکن است برای پنهان کردن عیوب، سقف کشسان را در نظر بگیرید. راه حل فزاینده ای از این نوع سقف کششی است که بسیار سبک تر از گچ تخته است. همچنین امکان نصب سریعتر را فراهم می کند. سقف کاذب کشسان ای جایگزینی است که ارزش بررسی دارد.
برای درافت اطلاعات بیشتر در مورد سقف کشسان به منبع زیر مراجعه کنید.

https://karana.ir/سقف-کشسان/
 

سقف کشسان

معرفی کامل سقف کشسان

سقف کشسان نوعی سقف کاذب است. این روش یکی از قدیمی ترین تکنیک ها در مقوله طراحی داخلی است . آویزان کردن پارچه زیر سقف در طول قرن ها در بسیاری از کشورها رایج بود. رومیان باستان از ابریشم استفاده می کردند، مصری ها از کتان استفاده می کردند، در حالی که ارمنی ها پنبه را ترجیح می دادند.

با گذشت زمان، سقف کشسان به یک کمبود تبدیل شد تا در قرن بیستم بازگردد. امروزه این نوع سقف های کاذب از پارچه پی وی سی ساخته می شود. روی تخته های مخصوص متصل به دیوارها نصب می شود. الگوهای زیادی وجود دارد که می تواند برای یک طراحی داخلی خاص مناسب باشد.

سقف کشسان با چاپ درخت

انواع سقف کشسان

سقف کشسان سه بعدی

 یک تصویر سه بعدی روی بوم چاپ می شود که توهم عمق ایجاد می کند . رایج ترین طرح ها تصاویر آب، فضا یا آسمان است. چنین راه حلی بسیار چشمگیر است و متناسب با طراحی داخلی مدرن است.

سقف کشسان 3d  با طرح چاله فضایی

سقف کشسان آینه

سطح براق مواد نور را مانند یک آینه منعکس می کند. چنین سقف های کاذب ممکن است هر رنگی داشته باشند. بیشتر در طراحی های داخلی سلطنتی و مجلل استفاده می شود .

سقف کشسان آینه ای با رنگ مشکی

سقف کشسان مات

 ساخته شده از پارچه ای که نور را منعکس نمی کند. اگرچه رنگ های زیادی وجود دارد، اما رنگ سفید محبوب ترین است، زیرا با اکثر طراحی های داخلی مطابقت دارد.

سقف کشسان مات با طرح برجسته کوه

سقف کشسان چاپ شده

سقف های کشسان چاپ شده انعطاف پذیری را برای شما فراهم می کند تا سقف خود را شبیه به هر چیزی که می خواهید نشان دهید. از نقاشی گرفته تا مناظر و حتی یک رنگ ساده، سقف های چاپی همچنان یکی از محبوب ترین گزینه های ما برای مشتریان تجاری و مسکونی است!

سقف کشسان چاپی با طرح اکواریوم

چرا سقف کشسان را انتخاب کنیم؟

سقف ریزش یک راه حل عالی برای هر مکانی است که نیاز به پنهان کردن عیوب و سطوح آسیب دیده دارد. پایان غیر زیبایی، لوله های خارجی - آنها را می توان به راحتی با پارچه پوشاند.

این روش سقف را به سطح پایین تری می رساند - بنابراین نمی توان آن را در اتاق های با سقف کم استفاده کرد. آنها در آپارتمان های سنتی و هر اتاق سقف بلند دیگر عالی هستند.

مزایا سقف کشسان

سقف کاذب از پارچه بسیار سریع نصب می شود که نقطه قوت اصلی این راه حل است. مزایای دیگر سقف کشسان عبارتند از:

 

  • دوام - سقف های کششی کاملاً در برابر آسیب های مکانیکی مقاوم هستند. به همین دلیل یکی از بادوام ترین طرح ها است. آنها حتی ممکن است چندین ده سال دوام بیاورند - تولید کنندگان معمولا 10 سال ضمانت ارائه می دهند.
  • پایان عالی - سقف کشسان سطحی کاملاً یکنواخت ایجاد می کند. با پرداخت های سنتی امکان پذیر نیست. تولید کنندگان طیف گسترده ای از طرح ها را ارائه می دهند که می توان آنها را نیز سفارشی کرد. می توان یک سطح یکنواخت یا یک چاپ سه بعدی را با یک الگوی انتخابی انتخاب کرد. اگر نمی خواهید یک روکش صاف داشته باشید، ممکن است سقف پارچه ای را به هر شکلی انتخاب کنید.
  • مقاومت - پارچه های مورد استفاده برای سقف های کشسان در برابر رطوبت، آتش و گرد و غبار مقاوم هستند. اگر به خوبی نصب شود، سقف کاذب از این نوع ضد آب است ، بنابراین در صورت نشتی از سطح بالایی، پارچه چیزی را عبور نمی دهد. همانطور که بسیاری از سازندگان ادعا می کنند، بسته به ساختار، سقف کشسان قادر است تا 100 لیتر آب را در خود نگه دارد. پارچه های مورد استفاده در این گونه سازه ها نسوز هستند
  • عایق صوتی - سقف ریزش شده ساخته شده از یک غشای سوراخ شده قادر به جذب سر و صدا از یک اتاق است. این به ویژه در سالن های سخنرانی بزرگ و همچنین در آپارتمان های خصوصی - به ویژه در اتاق خواب ها مفید است
  • تمیز کردن آسان - پس از نصب، سقف کشسان نیازی به توجه خاصی ندارد. آنها را می توان با جاروبرقی جارو کرد و کل ساخت و ساز اجازه می دهد تا آن را خارج کنید، به عنوان مثال سیستم لوله کشی واقع در بالای آن را تمیز کنید.

معایب سقف کشسان

جدا از مزایا، هر سقف کاذب از پارچه نقاط ضعفی نیز دارد. آنها باید در نظر گرفته شوند تا از محدودیت های مربوط به این روش آگاه باشند.

  • مشکل در اندازه - با وجود این واقعیت که سقف های کششی کاملاً همه کاره هستند، برای هر نوع اتاقی مناسب نیستند. سقف پارچه ای ممکن است به سختی در فضاهایی با شکل غیرعادی قرار گیرد یا اگر دیوارها دارای طاقچه ها و فرورفتگی های زیادی باشند. اگرچه تخته ها را می توان در چنین شرایطی تنظیم کرد، اما ممکن است بسیار پرهزینه باشد. مشکل دیگر این واقعیت است که حداکثر اندازه پارچه 5 متر است. سطوح بزرگتر نیاز به استفاده از دو پارچه جداگانه دارند که سطح کاملاً یکنواختی ایجاد نمی کنند.
  • گزینه های روشنایی - قدرت لامپ های مورد استفاده برای سقف کشسان نمی تواند بزرگتر از 40 وات باشد. همچنین باید از گرما محافظت شوند - دمای بالا می تواند باعث تغییر رنگ پارچه شود.
  • قیمت بالا - قیمت کل بدیهی است که به اندازه، متریال انتخابی و پیچیدگی اتاق بستگی دارد، با این حال سقف کاهش یافته از این نوع معمولاً بسیار پرهزینه است. هزینه‌ها همراه با سفارشی‌سازی پروژه، طراحی خاص چاپ و نصب ساختمان در اتاق‌های غیرمعمول افزایش می‌یابد.

سقف کششی ممکن است ایده بهتری نسبت به گچ تخته باشد. نصب آن بسیار سریعتر است، به مواد کمتر و کار کمتری نیاز دارد. بر خلاف سقف های گچ تخته، راه حل های مربوط به پارچه نیاز به استخدام یک گروه متخصص دارد. پارچه هنگام نصب به راحتی آسیب می بیند.

سقف کشسان چگونه نصب می شود؟

سقف های کشسان نیازی به تهیه سقف اصلی ندارند. تنها چیزی که باید در نظر داشت این است که مطمئن شوید چیزی (مثلاً گرد و غبار یا گچ) از آن نمی ریزد. دیوارهایی که قرار است تخته ها روی آنها نصب شود باید صاف شوند. مبلمان ممکن است در طول نصب در داخل بمانند. اتاق باید گرم شود. حداقل دما 18 درجه سانتیگراد است، در حالی که 40 درجه سانتیگراد بهینه ترین است. اگر سقف پی وی سی است، قبل از کشش، مواد باید تا دمای 60 تا 70 درجه سانتیگراد گرم شوند. سقف پارچه ای نیازی به گرم شدن ندارد.

قبل از نصب سازه، پارچه با بست های مخصوص به گوشه های سازه متصل می شود. سقف گرم شده و به تخته های نصب شده روی دیوارها متصل می شود. گرما باعث انقباض و کشیدگی پارچه می شود و سطحی صاف و یکدست ایجاد می کند. آخرین مرحله پنهان کردن شکاف های بین تخته ها و دیوارها است.

قیمت سقف کشسان چقدر است

قیمت سقف کاذب از این نوع به عوامل زیادی بستگی دارد. مهمترین آنها مساحت اتاق است. مسئله مهم دیگر شکل غیرمعمول اتاق، هر فرورفتگی یا طاقچه است - همه این مشکلات به رشد قیمت کمک می کنند. قیمت نیز با سفارشی سازی شکل می گیرد - مواد استفاده شده (PVC یا پلی استر)، الگوی انتخاب شده ، چاپ سفارشی. نورپردازی نیز مهم است - می توانید یک نوار LED یا یک لامپ سنتی را انتخاب کنید که به طور خاص برای چنین سقفی مناسب است.

تمام جنبه های ذکر شده به این معنی است که قیمت چنین پروژه ای کاملاً یک موضوع فردی است. تولیدکنندگان معمولاً قیمت پایه را ارائه می دهند، با این حال تمام موارد اضافه شده قیمت را افزایش می دهند.

سقف کشسان قطعاً گرانتر از سقف کاذب ساخته شده از گچ تخته است. با وجود این واقعیت، باید این راه حل را انتخاب کنید، به عنوان مثال به دلیل دوام بالای آن.

این نوع سقف کاذب با روش های سنتی کاملا متفاوت است. بزرگترین مزیت آن این است که یک دکوراسیون عالی است. شما می توانید الگوهای زیادی را انتخاب کنید که به شما در ایجاد سقفی چشمگیر کمک می کند. با در نظر گرفتن تمام مزایا، سقف کشسان ممکن است ارزش قیمت خود را داشته باشد.

سوالات متداول سقف کشسان

آیا به غیر از سقف کشسان به راه حل های جالب دیگری برای خانه علاقه دارید؟

 بررسی کنید که آیا می توانید یک نیم طبقه در خانه خود بسازید یا خیر. روش های سریع گچ کاری دیوار و ایده هایی برای نقاشی دیواری ارزان را بیاموزید . نکات عملی به شما کمک می کند تا فضای داخلی خود را با هزینه و تلاش کم تغییر دهید.

سقف کشسان چقدر دوام دارد؟

سقف های کشسان بسیار بادوام هستند و به گونه ای طراحی شده اند که هم در فضای مسکونی و هم در فضای تجاری فرسوده شوند. در صورت درمان صحیح می تواند بیش از 15 سال طول بکشد.

آیا سقف کشسان به محیط زیست اسیب میرساند؟

آره! محصولات ما با مواد 100٪ قابل بازیافت ساخته شده اند که اطمینان حاصل می کنند که پس از رسیدن محصول به هدف خود می توانید ضایعات را محدود کنید.

مزایا و معایب سقف کشسان چیست؟

مزایا این است که شما می توانید یک راه حل سقف سفارشی برای سنت دلار در مقایسه با سایر گزینه های سقف سنتی دریافت کنید. معایب این است که انتخاب های زیادی برای انتخاب فقط یکی وجود دارد!

چه مدت طول می کشد تا سقف کشسان نصب شود؟

بسته به کار دقیق، نصب را می توان در کمتر از یک روز انجام داد. به طور طبیعی، سقف های پیچیده تر ممکن است زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

سقف کشسان پی وی سی چیست؟

سقف کشسان PVC نام دیگری برای سقف کشسان ساده است. اکثریت قریب به اتفاق سقف های کشسان PVC هستند، اما گزینه هایی وجود دارد که از پارچه های دیگر استفاده می کنند.